12.9.2015 taka vaimennin pukkasi mehut pihalle Tuntsa Pomokaira rundilla.

Takana vuoto alkaa.

 

Lokka Mäntypää välillä juuri Ruosteseläntielle tuloa. Syttyi varoitus valo, syynä oli ESA järjestelmä ja taka iskarin öljy vuoto. Kuittaantui kun käytti virrat pois.

 

23.9.2015 vein iskarit Raumalle Oitracon että pistävät niihin Wilbers huolleltavat iskarit. Hinnaksi tulee 1080 euroa + rahti.

Alkuperäisistä ESA-iskareista siirretään toimilaitteet Wilbers:in toimittamiin "runkoihin" ja myös uudet jouset kuuluvat toimitukseen. Iskarit simmitetään annetuilla painoilla. Kuljettajan paino 85 kg, Matkustajan paino ei matkustajaa, eikä oteta matkustajaa, Matkatavaroiden paino 40 kg , Alkuperäiset on Showa tekemät. Lisäksi niitä voi madalluttaa. -15, -30, -80 mm. Itselläni korkeus hyvä joten tilaukseen standardit.

Etuiskari ja takaiskari.

  

 

Tilattavissa myös Saksasta. Hinnassa ei juuri eroa.

14.10.2015 iskarit sitten saapui ja heti alle laitettiin

 

 

Asensin vain taka iskarin kun reissua pukkasi ja molemmat. (Showan alkuperäinen ja WP eBay de hankittu pukanneet nesteet pihalle) Reissuun lähtiessä mittarissa varoitus valoja. Esa järjestelmä ei toimi kuin paluuvaimennuksen osalta. Ei voi jousen esijännitystä muuttaa. Lisäksi ASC eli luiston esto ei toimi, myös ABS ei toimi. Syy ei vielä tässä vaiheessa ole selvinnyt. Ei lähtenyt vika akunkenkiä 2 tuntia irti pitämälläkään. Seuraavaksi kokeilen asentaa etuiskarinkin. Voi olla että korjaantuko silloinkaan.

GS 911 vikakoodi laiteella scannattu ja takarenkaan nopeus anturi viallinen. Täytyy tilata käytetty johto eBay de tai uusi Saksasta. Uusi maksaa reilut 90 euroa. Vara osa numero Wheelspeed sensor  34527677824  Tilasin uuden saksasta Autohaus Kühnert GmbH& Co. KG ja maksoi 117 euroa postikuluineen,

 

jatkuu kenties myöhemmin